Figuren met K-factor 1.5
A-01
Inside Loop
De heli maakt een normale looping.
Figuren met K-factor 2.0
Inverted pirouette
A-02
De helikopter hangt inverted, en maakt een langzame (tenminste 4 seconden durende) pirouette. Dit terwijl de helikopter op dezelfde plek blijft hangen.
Backward circle
A-03
De helikopter vliegt achterwaarts een cirkel met de centerlijn als middelpunt.
Double Immelmann
A-04
De helikopter vliegt een normale halve looping, direct gevolgd door een halve roll zodat de helikopter weer normaal vliegt. Nadat de helikopter zo 20 meter doorgevlogen heeft, word er weer een halve looping gedaan. Hierna volgt direct weer een roll zodat de helikopter normaal doorvliegt.
Figuren met K-factor 2.5
A-05
Double roll backwards
De helikopter vliegt achterwaarts, waarna het 2 volledige axiale rolls uitvoert.
4-point roll
A-06
De helikopter vliegt normaal in een rechte lijn. Vervolgens worden er 4 kwart rolls gevlogen, waarbij tussen elk segment een duidelijke stop, van gelijke duur plaatsvindt.
Figuren met K-factor 3.0
TicToc
A-07
De helikopter hovert, waarna de neus 135 graden omhoog wordt getrokken. Hierna roteert de helikopter lateraal 90 graden voorwaarts of achterwaarts. Beide 45 graden posities moeten 6 keer gehaald worden. Tijdens dit figuur blijft de staartrotor op 1 plaats.
Outside loop with half rolls
A-08
De helikopter vliegt een roll tot inverted vlucht, gevolgd door een herkenbaar stuk inverted flight. Daarna word een buitenwaartse looping gevlogen, waarna een gelijk stuk inverted flight doorgevlogen wordt. Hierna wordt de helikopter weer normaal gerolld.
Four pushed half flips
A-09
De helikopter hovert in de normale positie. Er worden 4 halve flips uitgevoerd, waarbij tussen elke flip een duidelijke pauze is van 2 seconden. De helikopter hoort op dezelfde positie te blijven.
Figuren met K-factor 3.5
Inverted horizontal eight
A-10
De helikopter vliegt inverted parallel aan de jury. Op de centerlijn wordt er een 90 gradenbocht gemaakt, waarna een inverted acht wordt beschreven.
Figuren met K-factor 4.0
Snake
A-11
Tijdens een snelle vlucht vliegt de helikopter een golvende lijn, afwisselend rechtop en ondersteboven kwartcirkelvormige delen van gelijke diameter en lengte. Tijdens deze cirkelvormige delen mag de helling van de rotordisk niet onder de 45 graden komen.
Funnel
A-12
Een funnel is een cirkel met minstens een diameter van 10 meter, zodanig dat de rotordisk een hellingshoek van 45 graden heeft ten opzichtige van de grond. De snelheid van de helikopter, de hellingshoek en de diameter van de cirkel moeten constant blijven.
Figuren met K-factor 5.0
4-punts rol achteruit
A-13
De helikopter komt rechtop achteruit aanvliegen. Daarna maakt de helikopter vier kwart rollen, gescheiden door een herkenbaar recht deel van dezelfde duur. De staart van de helikopter wijst altijd in de vlieg richting.
Dubbele snake
A-14
De helikopter vliegt rechtop achteruit en vliegt een golvende lijn, afwisselend rechtop en ondersteboven kwartcirkelvormige delen van gelijke diameter en lengte. Tijdens deze cirkelvormige delen mag de helling van de rotordisk niet onder de 45 graden komen. In de laatste cirkelboog keert de helikopter om. Hierna vlieg je nogmaals een zelfde golvende lijn. Er moeten tenminste vier volledige cirkel delen in elke richting gevlogen worden, met een diameter van tenminste 10 meter.
Figuren met K-factor 5.5
Inverted autorotation
A-15
De helikopter vliegt inverted aan van tenminste 30 meter. De motor wordt vervolgens uitgezet en er volgt een inverted zweefvlucht van tenminste 5 seconden. Daarna wordt het model d.m.v. een roll of flip naar normale vlucht gebracht, waarna een zachte landing volgt in de landingscirkel.
Figuren met K-factor6.0
Waltz
A-16
De helikopter begint inverted in een voorwaartse vlucht, neus eerst, en voert een kwart pirouette uit, staart draait naar cirkel center, om een funnel te beginnen. Na een kwart funnel voert de helikopter een complete kleinere funnel uit, maximaal een kwart diameter van de grote funnel. Daarna gaat de helikopter verder met het tweede kwart funnel van de grote funnel. Vervolgens voert de helikopter nog een keer een kleinere funnel uit, etc. Op deze manier maakt de helikopter één groter funnel met vier kleinere funnels erin. Na de vierde kleine funnel voor de piloot compleet is, maakt de helikopter nog een kwart pirouette om te eindigen in een inverted voorwaartse vlucht, neus eerst. De diameter van de grote funnel moet op zijn minst 20 meter zijn.
Pirouettende flip
A-17
De helikopter Hover en begint met pirouetten, op hetzelfde moment of na één pirouette begint de helikopter met drie keer flippen terwijl het doorgaat met pirouetten. Er moet op zijn minst één pirouette, maximaal drie pirouetten tijdens een 360 graden flip. Beide rotaties moeten een constant tempo hebben en de helikopter behoudt zijn plaats tijdens het figuur.
Achteruit rollende cirkel
A-18
De helikopter begint achteruit te vliegen en voert een horizontale cirkel uit. Tijdens de cirkel voert de helikopter achtereenvolgend rollen over de lengteas uit. De helikopters snelheid, rol snelheid en diameter van de cirkel moet constant blijven en de staart wijst altijd in de vliegrichting.
Figuren met K-factor 7.0
Reversal
A-19
Iedere rollende of pirouettende beweging moet zo uitgevoerd worden dat het aantal rotaties in elke richting (bijna) evenveel is. Als het niet anders is aangegeven verandert de richting van de rotaties om de 360 graden.
4-punts TicToc reversal
A-20
De helikopter hovert met de staart naar de jury lijn en word in een verticale positie, neus omhoog, gebracht van 135 graden. Daarna telkens in een boog van 90 graden heen en weer terug. Na elke volledige tictoc, heen en weer terug, word er een kwart pirouette uitgevoerd met de klok mee. Na een volledige pirouette te hebben gemaakt, vier tictocs, begint de helikopter nog een keer vier tictocs, maar dan met pirouetten tegen de klok in. Tijdens het figuur behoud de helikopter zijn positie.
Getijden
A-21
De helikopter Hover side-in naar de jury lijn en begint met vier rainbows. Tijdens de eerste helft van elke rainbow, voert de helikopter een halve rol uit. Op het hoogste punt van de rainbow keert de rol van richting en voert nog een halve rol uit tijdens de tweede helft. De rotordisk moet op het begin en het einde van de rainbow minstens een hoek hebben van 30 graden en de rainbow moet minstens een afstand hebben van 10 meter.
Rollende loop
A-22
De helikopter voert een volledig verticale loop uit, terwijl de helikopter rollen uitvoert, minimaal zes. Het rollen begint en eindigt onderaan de loop.
Pirouettende funnel
A-23
De helikopter vliegt aan in een inverted positie, neus eerst en begint met pirouetten tijdens drie cirkels. De rotordisk moet ten alle tijden minstens 45 graden van het horizontale vlak zijn. De diameters van de cirkels moeten minstens 10 meter zijn en er moeten minstens drie pirouetten tijdens elke cirkel zijn.